Donează Acum
Skip to main content
școală, abandon, elevi, profesori, părinți

Studiu de impact și analiză de bune practici cu privire la demersuri implementate în județele Prahova și Neamț legate de susținerea continuării studiilor, combaterea fenomenului de bullying, cât și incluziunea socială a elevilor cu CES în cazul claselor terminale de gimnaziu.

Analiza „Abandonul școlar, provocări și problematică – Studiu de impact și analiză de bune practici cu privire la demersuri implementate în județele Prahova și Neamț legate de susținerea continuării studiilor, combaterea fenomenului de bullying, cât și incluziunea socială a elevilor cu CES în cazul claselor terminale de gimnaziu” este elaborată în cadrul proiectului ZEST4EDU – O nouă perspectivă în educație, COD PN2022, Programul “Dezvoltare Locală, Reducerea Sărăciei și Creșterea Incluziunii Romilor”, finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021 și implementat de Inspectoratul Școlar al județului Prahova, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Neamț, Asociația GO-AHEAD și Art for Change Foundation, Norvegia.

Obiectivul general al proiectului este creșterea gradului de incluziune socială a elevilor și accesul la o educație de calitate, echitabilă și incluzivă în județele Prahova și Neamț, prin măsuri specifice de care beneficiază peste 650 de elevi aflați în situație de risc din 19 școli, 200 de părinți/tutori și membri ai familiilor acestora, 200 de membri ai personalului didactic și 100 de persoane din alte grupuri secundare (elevi, părinți, alți membri ai comunității), contribuind astfel pe termen lung la creșterea inteligentă și incluzivă a României.

Acest studiu reprezintă a doua etapă dintr-o analiză vastă la nivelul proiectului și vine în completarea analizei „Abandonul școlar, provocări și problematică – Analiză inițială a situației din județele Prahova și Neamț privind nevoile de continuarea studiilor, absenteism, bullying, incluziunea socială a elevilor cu CES în cazul claselor terminale de gimnaziu”, finalizată în aprilie 2021.

Temele abordate în această ultimă parte sunt provocările actuale ale sistemului de educație românesc, mai precis abandonul școlar și efectele pe care le are asupra copiilor și tinerilor: absenteismul, bullyingul și integrarea elevilor cu CES (Cerințe Educaționale Speciale).

Studiu realizat de către Asociația GO-AHEAD

Autor: Rodica-Corina Andrei, Sociolog, Doctor în Științe Politice

Concluzii:

79% dintre elevii respondenți au spus că activitățile proiectului i-au făcut să realizeze importanța școlii
Complexitatea, cât și implicarea tuturor categoriilor care fac parte din procesul educațional (elevi, cadre didactice, copii) sunt considerate puncte tari ale activităților proiectului
72% dintre elevi au spus că s-au simțit mai motivați să finalizeze cursurile gimnaziale
88,4% dintre elevi spun că doresc să depună dosarul la liceu sau la o școală profesională după ce finalizează gimnaziu însă doar 56,1% știu la ce liceu/școală profesională doresc să intre după ce finalizează cursurile gimnaziale
84% sunt de părere că activitățile de dezvoltare personală pentru elevi (autocunoaștere, gestionarea emoțiilor, valori, asertivitate, motivație) sunt cele mai necesare, în timp ce 80% susțin educația parentală
Share