Donează Acum
Skip to main content
studiu, elevi, copii, probleme, frici, anxietate, depresie, liceu

Învățământul profesional și tehnic (ÎPT) din România este o componentă importantă a sistemului educațional, pregătind elevii pentru meserii tehnice și industriale, dar și pentru continuarea studiilor în domenii inginerești sau economice.

Totuși, la ora actuală elevii și elevele din liceele tehnologice și școlile profesionale se confruntă cu multe provocări care apar din modul în care este perceput învățământul profesional și tehnic, presiunea școlară, lipsa de încredere în propriile forțe, prejudecăți și nu numai.

În acest sens, ne-am propus să elaborăm un studiu despre nevoile și aspirațiile ale elevilor și elevelor din liceele tehnologic și școlile profesionale din România pentru a formula ulterior o serie de recomandări care să vină în sprijinul acestora și al cadrelor didactice, părinților, angajatorilor și persoanelor care lucrează cu aceștia.

La cercetare au participat 3.304 de elevi și eleve în perioada: 19 noiembrie 2024 – 2 februarie 2025. 

Astfel, obiectivele analizei de față sunt:

  1. Analiza percepțiilor respondenților privind identitatea și fricile lor, cât și a felului cum se descriu și autoevaluează în vederea elaborării unui profil emoțional și mental al elevilor din liceele tehnologice și școlile profesionale;
  2. Analiza dificultăților întâmpinate de elevii din liceele tehnologice și școlile profesionale, cu scopul de a elabora propuneri pentru îmbunătățirea calității mediului școlar;
  3. Stabilirea activităților și oportunităților de care au nevoie pentru a-și întări și consolida abilitățile, competențele și atitudinile față de viitorul lor personal și profesional

Studiu realizat de Asociația GO-AHEAD:

Autoare coordonatoare: Dr. Simona-Maria Chirciu

Autori: Dr. Rodica-Corina Andrei, Dr. Ana-Maria Zamfir, Ciprian-Mihai Dobre

Cum se autodefinesc elevii:

elevi, autocunoaștere, copii

Problemele elevilor:

53,10% neîncrederea în sine
39,40% frică privind viitorul
31,50% tristețe și lipsă de energie
23,80% lipsa banilor
23,30% singurătate

Ce-și doresc elevii:

38% activități de consiliere și dezvoltare personală
37% activități de mentorat și ghidare profesională în domeniul lor
22% activități de educație financiară, antreprenoriat și business
11% activități de formare și educație
9% activități de voluntariat și implicare socială
Share