Donează Acum
Skip to main content
Suceava, monitorizare, advocacy, lobby

În cadrul proiectului EDURIGHTS4GIRLS – Acces egal la educație au participat 7 licee din județul Suceava, după cum urmează:

  1. Colegiul Tehnic Petru Mușat, Suceava
  2. Colegiul Economic Dimitrie Cantemir, Suceava
  3. Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară, Suceava
  4. Colegiul Alexandru cel Bun, Gura Humorului
  5. Colegiul Silvic Bucovina, Câmpulung Moldovenesc
  6. Liceul Tehnologic Oltea Doamna, Dolhasca
  7. Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, com. Dorna Candrenilor

Contextul actual:
În Strategia privind egalitatea de gen 2020-2025 se precizează că stereotipurile de gen reprezintă una dintre cauzele profunde ale inegalității de gen și afectează toate domeniile societății. Așteptările stereotipe, bazate pe norme prestabilite pentru femei și bărbați, fete și băieți, le limitează aspirațiile, opțiunile și libertatea și, prin urmare, trebuie eliminate. Stereotipurile de gen contribuie în mod semnificativ la diferențele de remunerare între femei și bărbați. Acestea sunt adesea combinate cu alte stereotipuri, cum ar fi cele bazate pe rasă sau origine etnică, religie sau convingeri, handicap, vârstă sau orientare sexuală, ceea ce poate accentua impactul negativ al stereotipurilor.

Autori:
Rodica-Corina ANDREI – Sociolog, Asociația GO-AHEAD

Cătălina GRIGORAȘ-POPA – Asistent de cercetare, Inspectoratul Școlar Județean Neamț

Alina HURUBEAN – Asistent de cercetare, Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare

MAI MULTE DESPRE PROIECT

Concluzii:

Fetele se confruntă cu descurajări privind continuarea studiilor și dobândirea independenței financiare, nu conștientizează drepturile pe care le au și stereotipurile la care sunt supuse, nu beneficiază de niciun fel de terapie și consiliere pentru cunoașterea drepturilor, pentru a evita abandonul școlar, absenteismul, izolarea, respectiv consideră că au nevoie de sprijin și ar participa la activități de dezvoltare personală
Lipsa de metode și de acțiuni ale profesorilor pentru a sprijini elevele aflate în situații de vulnerabilitate
Cadrele didactice, elevii de sex masculin și părinții au nevoie de informare și îndrumare privind combaterea discriminărilor și încurajarea fetelor
Lipsa de proceduri de monitorizare și implementare a politicilor de gen la
nivelul școlilor și comunităților
Share