Donează Acum
Skip to main content

SITUAȚIE JUDEȚ NEAMȚ. ȘCOLI IMPLICATE ÎN PROIECT

  1. Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Piatra-Neamț
  2. Colegiul Tehnic „Petru Poni” Roman
  3. Liceul Tehnologic „Gheorghe Ruset Roznovanu” Roznov
  4. Liceul „Carol I” Bicaz
  5. Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman
  6. Liceul „Mihail Sadoveanu” Borca
  7. Liceul Tehnologic Valea Ursului, Neamț
  8. Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu”, Piatra Neamț

Contextul actual:
În Strategia privind egalitatea de gen 2020-2025 se precizează că stereotipurile de gen reprezintă una dintre cauzele profunde ale inegalității de gen și afectează toate domeniile societății. Așteptările stereotipe bazate pe norme prestabilite pentru femei și bărbați, fete și băieți, le limitează aspirațiile, opțiunile și libertatea și, prin urmare, trebuie eliminate. Stereotipurile de gen contribuie în mod semnificativ la diferența de remunerare între femei și bărbați. Acestea sunt adesea combinate cu alte stereotipuri, cum ar fi cele bazate pe rasă sau origine etnică, religie sau convingeri, handicap, vârstă sau orientare sexuală, iar acest lucru poate accentua impactul negativ al stereotipurilor.

Autori:
Rodica-Corina ANDREI – Sociolog, Asociația GO-AHEAD
Cătălina GRIGORAȘ-POPA – Asistent de cercetare, Inspectoratul Școlar Județean Neamț
Alina HURUBEAN – Asistent de cercetare, Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare

MAI MULTE DESPRE PROIECT

Concluziile cercetării cantitative inițiale (sinteză):

În pofida faptului că pare un subiect cu o răspândire relativ largă, un sfert dintre cadrele didactice nu au abordat în cadrul orelor pe care le susțin teme care ating problematica de gen. Similar, unul din patru părinți nu a discutat cu copilul său despre teme ce țin de problematica de gen
Numai unul din trei elevi a afirmat că a fost implicat în cadrul liceului în care învață în discuții referitoare la problematica de gen
Sub jumătate dintre elevii chestionați au mărturisit că au discutat cu părinții lor despre problematica de gen
Sub jumătate dintre eleve și elevi știu la ce se referă stereotipurile de gen, în vreme ce peste jumătate dintre cadrele didactice cred că există stereotipuri de gen în educație
Share