Donează Acum
Skip to main content
hartă, Prahova, facilități, cetățeni, servicii

Anul 2020, anul debutului pandemiei cauzate de virusul SARS-COV-2, a învățat Europa că digitalizarea este o condiție sine-qua-non a progresului, nu doar un aspect pozitiv dezirabil pentru evoluție, tocmai de aceea Uniunea are ca scop să își consolideze suveranitatea digitală în acest deceniu. 

România are de recuperat în ceea ce privește serviciile digitale puse la dispoziție cetățenilor, însă pentru ca aceste servicii să își atingă în mod real scopul, cetățenii trebuie să fie deschiși și să aibă cunoștințele necesare să le folosească, iar comunicarea dintre autoritățile statului și ei trebuie să fie cât mai transparentă. 

Cercetarea de față se referă la o analiză de evaluare a strategiilor existente la nivel local și a instrumentelor digitale disponibile pentru cetățeni în județul Prahova, în vederea evaluării situației existente și planificate la nivel de județ, strângerii de informații și materiale necesare pentru a proiecta și realiza Harta facilităților digitale, planificării campaniilor (adresabilitate, nevoi de acces la informații, aplicații mai puțin folosite, etc) și prioritizării informațiilor și aplicațiilor de mare interes si necesitate pentru cetățeni în relația cu administrația publica.

Această analiză este elaborată în cadrul proiectului „Dezvoltarea Inteligenței Digitale pentru o Cetățenie activă” – Cod SIPOCA 1041/ Cod MySMIS2014+ 151412, Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. Proiectul este implementat de Asociația GO-AHEAD. 

Proiectul se derulează cu sprijinul Consiliului Județean Prahova, în baza Acordului de Parteneriat pentru Dezvoltare Locală. Obiectivul general al proiectului este Creșterea capacitații Asociației GO-AHEAD și a altor organizații non-guvernamentale de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării locale, prin participarea la programe de instruire pe tematici actuale, implementarea de proceduri, mecanisme, programe si campanii de conștientizare de Cetățenie Activa si Competente Digitale dedicate cetățenilor județului Prahova.

MAI MULTE DESPRE PROIECT

Concluzii:

Având în vedere că România are un Indice al economiei și societății digitale (DESI) foarte scăzut comparativ cu celelalte state europene, clasându-se pe ultimul loc, este nevoie de multe măsuri la nivel local, județean, regional și național care să susțină digitalizarea sistemelor de operare și serviciilor pentru cetățeni. Elaborarea unei analize pertinente a facilităților digitale la nivel de județ este dificilă în contextul unui județ lipsit de omogenitate, cu anumite clivaje puternice, precum cel între mediul rural și urban
În ceea ce privește frecvența cu care utilizează serviciile, cetățenii le folosesc deloc sau rar în marea lor majoritate. Servicii precum depunerea petițiilor, participarea la consultări pe teme privind comunitatea, depunerea dosarelor pentru asistență socială, plata online a amenzilor, cât și componenta online de informare cu privire la stadiul investițiilor și proiectelor derulate de instituțiile din județ nu sunt niciodată utilizate de aproape jumătate dintre cetățenii respondenți
Facilitățile digitale oferite ca soluții pentru simplificarea accesului cetățeanului la serviciile publice în întrebarea din chestionar se regăsesc în strategiile locale și cea județeană ale județului Prahova, fapt care confirmă încă o dată necesitatea implementării măsurilor, programelor și proiectelor aflate în derulare de către autorități, Consiliul Județean și primării
Harta facilităților digitale ar putea fi promovată de Consiliul Județean Prahova către primării pentru a deveni un punct de informare relevant pentru toți cetățenii din județ, ceea ce înseamnă implicit ca instrumentul să fie promovat la nivelul primăriilor din județ. Acestea o pot utiliza ulterior pentru a își introduce serviciile digitale puse la dispoziția cetățenilor
Share