GO AHEAD WITH YOUR BEST PLAN
Perioadă: Octombrie 2022 – Decembrie 2023
Acoperire: județul Dâmbovița, localitățile: Nucet, Moreni, Băleni, Fieni, Găești, Voinești, Târgoviște
Finanțator: ADOBE România
Buget: 10.000 – 50.000 euro
România se află pe primul loc în UE ca număr de nașteri în rândul adolescentelor. Fetele aflate în situații vulnerabile vor beneficia de activitățile propuse pentru a combate discriminarea și stereotipurile, care ajung să ducă la abandon școlar, dependență financiară, sarcini premature și agresivitate crescută.
Urmărim o schimbare de perspectivă în domeniul educațional prin programe de dezvoltare personală destinate fetelor. Impactul pe termen mediu: creșterea stimei de sine și lupta împotriva stereotipurilor de gen, precum și a numărului de fete care termină școala; pe termen lung: îmbunătățirea statutului fetelor. 90 de fete aflate în situații vulnerabile vor beneficia de 144 de ore de dezvoltare personală, consiliere și terapie; 90 de cadre didactice vor beneficia de 144 de ore; peste 600 de persoane vor fi expuse la campanii de conștientizare și monitorizare.
Ca o măsură de sustenabilitate, dezvoltarea personală va fi realizată de profesori deja instruiți în cadrul proiectului, cu scopul de a reduce diferențele de gen.
Fetele se confruntă cu descurajarea în ceea ce privește continuarea studiilor și obținerea independenței financiare,nu sunt conștiente de drepturile lor și de stereotipurile la care sunt supuse, nu beneficiază de nicio terapie și consiliere pentru a evita abandonul școlar, absenteismul, sărăcia. Pe de altă parte, cadrele didactice nu au metodele și cunoștințele necesare pentru a le sprijini pe fete.
Profesorii, elevii de sex masculin și părinții au nevoie de informații și îndrumare pentru combaterea discriminării și pentru încurajarea fetelor să lupte pentru dreptul lor la o educație adecvată. În școli, lipsesc procedurile de monitorizare și implementare a politicilor de gen.
Proiectul este necesar pentru că urmărește să schimbe mentalitățile, în ceea ce privește opțiunile de viață ale fetelor aflate în situații de vulnerabilitate, prin dezvoltare personală și astfel să contribuie la ruperea cercului vicios al excluziunii sociale și marginalizării, combaterea discriminării, inclusiv a celor legate de maternitate și de îngrijirea familiei de la o vârstă foarte fragedă. De cele mai multe ori,în zonele rurale sărace, fetele sunt responsabile de îngrijirea celor mici, uneori joacă rolul de adult în familie în detrimentul educației.
Uneori, sunt încurajate de familie să se căsătorească și să aibă copii (standard pentru a se realiza) și să plece de acasă sau fac acest lucru de bunăvoie pentru a scăpa de un mediu familial dezechilibrat, în speranța unei vieți mai bune.
Merită menționat faptul că aceste fete au auzit de atâtea ori acasă sau la școală că nu sunt capabile, așa că renunță să mai încerce să își îndeplinească visele.
De aceea, derulăm programe personalizate de dezvoltare personală în care 90 de eleve își vor descoperi potențialul și pasiunile,pentru a-și construi un viitor mai bun, și de asemenea,vom forma 90 de profesori-specialiști responsabili de o educație incluzivă, prin tehnici și instrumente noi(bazate pe emoții și valori, Artă Afirmativă), cu impact semnificativ asupra vieții tinerilor.
Obiectiv 1: Creșterea ratei de participare la examenul de bacalaureat, continuarea studiilor și găsirea unui loc de muncă, reducerea numărului de absențe și creșterea nivelului de implicare, a stimei de sine și a motivației pentru 90 de fete, crearea unui mediu educațional atractiv pentru ele, dezvoltarea lor multilaterală, interdisciplinară și sprijinirea lor în dobândirea competențelor necesare conform unui plan de dezvoltare personală clar pentru a-și construi un viitor mai bun pe termen lung (GO-AHEAD va pune la dispoziție pentru proiect un instrument online pentru crearea și monitorizarea planului de dezvoltare personală).
Obiectivul 2: Creșterea nivelului de informare, conștientizare, educație specifică privind combaterea discriminării de gen a peste 780 de persoane din județul Dâmbovița (90 de elevi, 90 de profesori, campanii pentru cel puțin 600 de persoane – părinți, profesori, elevi, studenți, membri ai comunității).
Pentru tineri, terapeutul va deveni o persoană de atașament funcțional cu care vor stabili un echilibru psiho-emoțional și își vor accesa emoțiile, vor învăța să nu mai abuzeze și să își pună limite în relația cu ceilalți, să se valorizeze, să găsească energie pentru a depăși problemele de acasă, să își poată construi un viitor, să se considere capabili să își atingă obiectivele personale.
Valoare adăugată:
Am lucrat în 7 licee tehnologice din jud. Dâmbovița (6 finanțate inițial de către Adobe Romania și 1 finantat cu sprijinul angajatilor acestora) cu 105 elevi și 105 profesori (câte 15 din fiecare categorie/liceu): – Liceul Tehnologic Nucet – Liceul Tehnologic ”Iordache Golescu” Găești – Liceul Tehnologic Voinești – Liceul ”Aurel Rainu” Fieni – Liceul Tehnologic ”Udrea Băleanu” Băleni – Liceul Tehnologic Petrol Moreni – Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncoveanu” Târgoviște.
(1) Activități de dezvoltare personală desfășurate cu grupuri de max. 15 studenți, pe o perioadă de 6 luni, 2 sesiuni pe lună de maximum 2 ore fiecare, activități gestionate și monitorizate cu ajutorul unui instrument de dezvoltare personală online.
(2) Ateliere de lucru cu grupuri de max. 15 cadre didactice, pentru o perioadă de 6 luni, 2 sesiuni pe lună de maximum 2 ore fiecare.
(3) Campanii de conștientizare online și la fața locului pentru membrii comunității.
DESPRE NOI
REZULTATE NEINTENȚIONATE
Vom efectua o analiză inițială și una finală. În acest sens, se vor aplica chestionare și se vor realiza interviuri,se vor colecta povești de succes și lecții învățate. Le vom disemina la nivelul comunității,dar și la nivel național prin publicarea lor pe rețelele de socializare și prin organizarea de întâlniri online la care vor participa elevi și profesori din alte școli.
Totodată, prin intermediul instrumentului online de dezvoltare personală,va fi urmărit gradul de îndeplinire a obiectivelor personale și educaționale stabilite pentru fiecare fată. La finalul activităților,fiecare fată va avea un raport cu planul de dezvoltare personală și recomandările psihologului.
De asemenea,vom urmări gradul de implicare al participanților în timpul activităților de dezvoltare personală. Prin identificarea punctelor slabe și a punctelor forte ale fiecărei fete, se va urmări evidențierea punctelor tari și îmbunătățirea celor slabe. În acest sens, se vor aplica teste psihologice.