Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava anunță debutul activităților din cadrul proiectului „PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes” – cod SMIS 324979. Acest proiect este implementat în parteneriat cu Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava și Asociația GO-AHEAD.
Informații despre program:
Program: Program Educație și Ocupare
Cod apel: PEO/76/PEO_P8/OP4/ESO4.5/PEO_A3
Titlu apel: „Primul student din familie” – Regiuni mai puțin dezvoltate
Componente proiect:
Prioritate: P6.Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație
Obiectiv specific: ESO4.6_Promovarea accesului egal la educație și formare de calitate și favorabile incluziunii, precum și a absolvirii acestora, în special pentru grupurile defavorizate, începând de la educația și îngrijirea timpurie, continuând cu educația și formarea generală și profesională până la învățământul terțiar, precum și educația și învățarea în rândul adulților, inclusiv prin facilitarea mobilității în scopul învățării pentru toți și a accesibilității pentru persoanele cu dizabilități.
Fond: Fondul Social European+
Informații despre proiect:
Cod proiect: 324979
Titlu proiect: „PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes” – cod SMIS 324979
Beneficiar: Colegiul Tehnic „Petru Mușat”
Durata proiect: 36 luni
Bugetul proiectului: 7.937.183,04 RON (din care, 98.37 % reprezintă contribuția din Fondurile Uniunii Europene
Parteneri în proiect:
Solicitant: Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava
Partener 1: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
Partener 2: Asociația GO-AHEAD
Obiectivul general al proiectului constă în creșterea accesului și a participării la învățământul terțiar pentru 176 de elevi/absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari, anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune, care nu au promovat examenul de bacalaureat, din Colegiul Tehnic „Petru Mușat” Suceava și pentru 175 de studenți de la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, din grupuri și medii defavorizate, prin intervenții de sprijin: informare, consiliere, mentorat, activităţi remediale, sprijin financiar și workshopuri de dezvoltare a abilitaților de studiu, încurajarea comunităților de susținere și accesibilizarea pentru studenți cu dizabilități, pentru a sprijini membrii grupului țintă în tranziția către învățământul superior și retenția studenților în învățământul superior până la finalizarea ciclului universitar.
Obiectivele specifice ale proiectului:
OS1: Sprijin acordat pentru 176 de elevi/absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat in operațiune, care nu au promovat examenul de bacalaureat din Colegiul Tehnic „Petru Mușat”, pe durata a trei ani școlari, prin organizarea de activităţi remediale, sesiuni de informare si consiliere vocațională și de dezvoltare personală, acordarea de subvenții și sprijin financiar pentru plata taxelor de cazare, încurajarea interacțiunii prin vizite în campusul universitar, astfel încât să fie redus abandonul şcolar la nivel preuniversitar și să fie încurajată accederea la învățământul superior.
OS2: Sprijin acordat pentru 175 de studenți de la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, pe durata a trei ani universitari, prin organizarea de programe remediale, ore de mentorat și consiliere, workshopuri de dezvoltare a abilitaților de studiu și comunități de sprijin și învățare, acordarea de subvenții și sprijin financiar, cu scopul de a reduce abandonul universitar și de a spori rata de absolvire a studiilor universitare de nivel ISCED 5-6, dar și de a reduce disparitățile economice.
OS3: Promovarea accesului egal la educație de nivel ISCED 5-6 și creșterea nivelului de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități, prin dezvoltarea unor servicii de consiliere și îndrumare dedicate studenților cu dizabilități, a cursurilor digitale, prin dotarea cu echipamente și aplicații/tehnologii speciale și prin realizarea unei analize de nevoi și resurse specifice studenților cu dizabilități în cadrul proceselor educaționale desfășurate în cadrul IIS.
Grup țintă este format din 351 de tineri (176 de elevi ai Colegiului Tehnic „Petru Mușat” Suceava și 175 de studenți ai Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava) pentru care, prin intermediul activităților proiectului, li se va crea oportunitatea creșterii accesului și a participării la învățământul terțiar.
Grupul țintă A va fi format din 176 de elevi ISCED 3-4, înmatriculați în unități de învățământ preuniversitar, sau absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune, care nu au promovat examenul de Bacalaureat, după cum urmează:
- 100 de elevi vor fi selectați în anul 1, din clasele a 11-a si a 12-a și dintre absolvenții de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori;
- În anul 2, vor fi selectați 40 de elevi din clasa a 11-a, iar cei care au fost clasa a 11-a în anul anterior vor continua activitățile in cadrul proiectului;
- În anul 3, vor fi selectați 36 de elevi din clasa a 11-a, iar cei care au fost clasa a 11-a în anul anterior vor continua activitățile in cadrul proiectului.
Grupul țintă B va fi format din 175 studenți înmatriculați într-un program de nivel ISCED 5-6, care nu dețin deja o diploma de licență.
Selecția studenților se va face conform următorului calendar:
- 60 de studenți vor fi selectați în anul 1, din anii universitari I și II;
- în anul 2, vor fi selectați 60 de studenți din anul I, iar cei care au fost anul I în anul anterior vor continua activitățile în cadrul proiectului;
- În anul 3, vor fi selectați 55 de studenți din anul I, iar cei care au fost anul I în anul anterior vor continua activitățile în cadrul proiectului.
Activități specifice proiectului adresabile grupului țintă:
Activități specifice grupului țintă A (elevi ISCED 3-4)
- Măsuri de tip „punte” în vederea facilitării tranziției la studiile universitare începând cu clasa a XI-a
1. Identificarea elevilor în risc de abandon, precum și selecția și menținerea grupului țintă selectat;
2. Activități de informare și orientare educațională, consiliere vocațională și socio-emoțională;
3. Sprijin pentru facilitarea tranziției la studiile universitare prin programe remediale și susținerea cheltuielilor pentru cazare în internate;
4. Acordarea de subvenții pentru elevi.
Activități specifice grupului țintă B (studenți ISCED 5-6)
- Măsuri de prevenire și combatere a abandonului universitar în rândul studenților proveniți din medii și grupuri dezavantajate
1. Identificarea studenților în risc de abandon, selecția și menținerea grupului țintă;
2. Sprijinirea studenților cu risc de abandon, prin operaționalizarea mecanismelor de identificare și monitorizare a nevoilor studenților în cadrul CCOC și asigurarea serviciilor de suport, îndrumare și consiliere în vederea prevenirii și combaterii abandonului universitar;
3. Măsuri de sprijin pentru prevenirea și combaterea abandonului universitar în rândul studenților prin programe remediale și susținerea cheltuielilor de cazare/hrană în campusurile universitare;
4. Acordarea de subvenții pentru studenți;
5. Activităţi de mentorat și consiliere educațională și profesională;
6. Organizarea de workshop-uri destinate dezvoltării abilitaților de studiu ale studenților.
Rezultate preconizate:
Rezultate preconizate pentru grupul țintă A (elevi ISCED 3-4)
• 176 elevi/ absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari selectați;
• 2 absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor 2 ani școlari anterior anului şcolar în care au intrat în operațiune care promovează examenul de Bacalaureat ca urmare a sprijinului primit;
• 176 elevi/ absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari participanți la activităţi de informare și orientare educațională;
• 175 de planuri individuale de dezvoltare personală și profesională realizate;
• 176 elevi/ absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari participanți la activităţi remediale;
• 10 elevi sprijiniți pentru acoperirea costurilor de cazare și masă;
• 176 elevi /absolvenți din ani anteriori susținuți prin acordarea de subvenții (300 lei /luna, timp de 18 luni pentru fiecare membru al GT care îndeplinește condițiile impuse de metodologia specifică);
• analize inițiale realizate, evaluare inițiale realizate, proceduri și metodologii de lucru elaborate.
Rezultate preconizate pentru grupul țintă B (studenți ISCED 5-6)
• 175 studenți selectați;
• 175 de evaluări inițiale realizate;
• 175 de planuri de sprijin individual realizate și urmărite ;
• acordare a sprijinului financiar (acoperire costuri cazare și masă) pentru 25 de studenți anual.
• minim 500 de sesiuni individuale de consiliere realizate;
• 175 de studenți participanți la activităţi remediale;
• 175 de studenți susținuți prin acordarea de subvenții (330 lei /luna, timp de 18 luni pentru fiecare membru al GT care îndeplinește condițiile impuse de metodologia specifică)
• minim 100 de studenți participanți la activităţi de mentorat;
• minim 200 de sesiuni de mentorat realizate;
• 14 workshopuri (ateliere de lucru destinate dezvoltării abilitaților de studiu ale studenților) desfășurate anual;
• achiziționare de: 1 set de echipamente care facilitează accesul fizic și digital al studenților cu dizabilități la procesele educaționale, 1 set de servicii si tehnologii de suport;
• analize inițiale realizate, evaluare inițiale realizate, proceduri și metodologii de lucru elaborate.
Informații suplimentare:
- Colegiul Tehnic ,,PETRU MUȘAT” Suceava, str. Calea Unirii, nr. 15
Persoană de contact – prof. Maria TEODOREANU, e-mail: maria.teodoreanu@petrumusat.ro
- Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Str. Universității, nr. 13
Persoană de contact – conf. univ. dr. Mariana LUPAN, e-mail: marianalupan@usm.ro
- Asociația GO-AHEAD, Str. Sf. Elefterie nr. 27, sector 5, București
Persoană de contact – Marinela Cajvan, e-mail: mari.cajvan@go-ahead.ro