Donează Acum
Skip to main content

Evenimentul Educație Emoțională este organizat de Asociația Lumira în colaborare cu tine, Roxana Florența. Cum ați ajuns să lucrați împreună și ce vă motivează să aduceți acest proiect în fața publicului?

Am început ca voluntar în Asociația Lumira, iar în mai puțin de șase luni am devenit coordonator al proiectului La Luminiș. Acolo am învățat foarte multe despre procedura de coordonare și organizare a unui eveniment mare, desfășurat în mijlocul naturii, cu multiple activități și ateliere. Ulterior, am inițiat proiectul Educație Emoțională, organizat în colaborare cu Asociația Lumira, iar în urma acestuia am progresat de la voluntar la colaborator al asociației.

Motivația pentru care am ales să realizez proiectul Educație Emoțională împreună cu Asociația Lumira a fost faptul că obiectivele și valorile noastre sunt aliniate. Misiunea Asociației Lumira este de a promova instrumente de psihoterapie și dezvoltare personală, în timp ce proiectul Educație Emoțională aduce laolaltă diverse practici din aceste domenii sub umbrela unui eveniment de 8 zile în toată țara.

Astfel, colaborarea dintre Asociația Lumira și proiectul Educație Emoțională este una firească, complementară și benefică pentru ambele părți.

Forumul Social Educație Emoțională aduce împreună peste 40 de specialiști și include ateliere dedicate pentru diverse categorii de participanți. Cum ați construit acest program astfel încât să fie accesibil și valoros pentru toată lumea, indiferent de vârstă sau experiența anterioară cu dezvoltarea emoțională?

În alegerea activităților și atelierelor, ne-am concentrat pe selecția celor care aveau la bază principii validate din psihoterapie și dezvoltare personală, astfel încât să aducă o valoare reală și dovedită participanților. Am pus accent pe calitate, asigurându-ne că fiecare atelier este facilitat de specialiști bine pregătiți.

În același timp, diversitatea atelierelor a fost un criteriu esențial, deoarece ne-am dorit ca evenimentul să fie accesibil unui public cât mai larg. Am inclus abordări diferite pentru ca fiecare participant să găsească o metodă care i se potrivește, fie că este vorba de practici expresive, experiențiale sau introspective, astfel încât fiecare să poată beneficia într-un mod personalizat de această experiență.

Educație Emoțională nu promite vindecare sau metode rapide de schimbare, ci creează un spațiu de învățare ghidat de specialiști și psihoterapeuți calificați. Cum ați selectat facilitatorii și ce criterii ați considerat esențiale pentru a asigura calitatea și siguranța procesului?

Un criteriu esențial în procesul de selecție a facilitatorilor a fost calificarea acestora în psihoterapie. Totuși, nu ne-am limitat doar la acest aspect, deoarece lucrul cu emoțiile poate lua forme variate – ateliere de artă, dans, teatru și alte modalități prin care ne putem exprima emoțiile în mod autentic și în spații sigure.

Pe lângă calificări, am luat în considerare și experiența practică a facilitatorilor, abordarea lor față de procesele emoționale și capacitatea de a susține un grup într-un mod etic și responsabil.

Am considerat important ca facilitatorii să fie parte activă în comunități conștiente, fie ca lideri, fie ca membri implicați în mod constant în activități de dezvoltare personală, educație emoțională sau terapii alternative. Această implicare reflectă autenticitatea și angajamentul lor față de munca pe care o fac, oferindu-le o perspectivă practică și vie asupra proceselor pe care le ghidează apoi mai departe celorlalți.

Educația emoțională este esențială, dar adesea neglijată în sistemul de învățământ. Cum crezi că inițiative precum Forumul Social pot contribui la schimbarea acestei realități în România?

Forumul Social nu își propune să înlocuiască sistemul de învățământ, ci să creeze un spațiu complementar în care educația emoțională să fie abordată într-un mod viu, aplicat și accesibil pentru toți. Prin atelierele și discuțiile ghidate de specialiști, participanții au ocazia să înțeleagă mai bine mecanismele emoțiilor, să își dezvolte inteligența emoțională și să descopere instrumente concrete pentru autoreglare și relaționare sănătoasă.

Prin experiența directă și prin puterea comunității, Forumul Social devine nu doar un eveniment, ci un punct de plecare pentru o schimbare de perspectivă, oferind modele și inspirație pentru integrarea educației emoționale în cât mai multe domenii ale vieții.

Care sunt planurile voastre de viitor legate de educația emoțională, după încheierea seriei de evenimente din această primăvară?

Asta e doar începutul, sincer. Forumul Social de anul acesta e ca o sămânță plantată într-un teren care are nevoie de genul ăsta de inițiative. Avem în plan să dezvoltăm și mai mult această comunitate, să nu fie doar un eveniment pe an, ci un spațiu viu, în care oamenii să poată învăța și practica educația emoțională pe tot parcursul anului.

Avem în plan să continuăm cu evenimente lunare, mai ales cu webinarul gratuit „Emoții în Dialog”, unde discutăm pe larg despre diverse mituri și aspecte mai puțin înțelese despre emoții. O să aducem invitați, o să fie interactiv, exact cum vrem să fie și în realitate – un spațiu de împărtășire. Și, bineînțeles, urmează Open Call 2026 pentru facilitatori noi pentru Educație Emoțională Forum Social, așa că dacă cineva e interesat să fie parte din asta, să fie pe fază, vom anunța pe pagina de facebook Lumira.

Și, bineînțeles, lucrăm și la ediția viitoare a Forumului, care vrem să fie și mai mare, și mai diversă. Vrem să aducem și mai multe perspective, poate chiar să facem parteneriate cu inițiative internaționale care promovează educația emoțională.

Pe scurt, vedem Forumul Social Educație Emoțională ca pe un punct de pornire, nu ca pe un eveniment singular. Educația emoțională e un proces continuu, și vrem să fim acolo pentru cei care vor să meargă pe drumul ăsta, nu doar pentru câteva zile, ci pe termen lung.

Roxana Florența, Fondatoarea proiectului Educație Emoțională

0721915408

Organizator: Asociația Lumira

Site: www.lumira.ro

Share