SCURTĂ DESCRIERE:
Programul de formare “Școala incluzivă - Tehnici aplicabile copiilor cu CES în procesul de predare-învățare”, cu o durată de 90 de ore distribuite astfel: activități teoretice – 27 ore (30%); aplicații practice – 54 ore (60%) și evaluare – 9 ore (10%), își propune să introducă cadrele didactice în problematica modului în care trebuie sistematizat procesul educației pentru copiii cu CES și oferă informații și pârghii de abordare la clasă a problemelor lor, inclusiv pentru recunoașterea unor tulburări și dificulțăți în cazul copiilor și tinerilor nediagnosticați.
BENEFICII:
- Dobândirea de cunoștinte, abilități, tehnici, instrumente specifice necesare pentru a lucra cu elevi cu nevoi educative speciale;
- Dobândirea a 22 credite profesionale transferabile;
- Îmbunătățirea cunoștințelor și aptitudinilor cadrelor didactice de a lucra cu elevii cu CES;
- Dezvoltarea capacității de a recunoaște copiii nediagnosticați, dar și de a aborda corect posibilele tulburări și dificultăți.
TEMATICĂ
- Tehnici de construire a abordării psihopedagogice pentru elevii cu dizabilități și/sau nevoi educaționale speciale
- Dificultăți de învățare (dislexie, discalculie, disgrafie, dispraxie)
- Tulburări de comunicare (expresie lingvistică, tulburări fonologice, stuttering)
- Probleme de auz
- Tulburari de dezvoltare
- Tulburari psihice și emotionale
CRITERII DE SELECȚIE:
Programul de formare se adresează: personalului didactic din învățământul preuniversitar (personal de predare, personal de conducere, de îndrumare și de control).
LOCAȚII DE DESFĂȘURARE:
- Online sincron (Zoom), asincron (pe platforma de eLearning)