Donează Acum
Skip to main content
optimizare, dialog, social, formare, consiliere

PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979

Asociația Go-Ahead, în calitate de partener, împreună cu Colegiul Tehnic ”Petru Mușat” (Solicitant) și Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava (Partener) implementează proiectul PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European+ prin Programul Educație și Ocupare (PEO).

Obiectiv de politică: O Europă mai socială
Prioritate: P6.Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație

Operațiune: Intervenții pentru creșterea accesului și a participării la învățământul terțiar, în special pentru grupurile subreprezentate (persoane cu CES, absolvenți de liceu din mediul rural, persoane aparținând minorității roma ș.a.)

Durata proiectului: 36 luni, 01.01.2025 – 31.12.2027

Valoare totală și nerambursabilă: 7.807.796,58 RON
Valoarea cofinanțării Uniunii Europene: 6.636.627,09 RONDin care valoare totală aferentă Asociației Go-Ahead: 1.467.860 RON

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro.

carieră, elevi, profesori, liceu, job, viitor
PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979
PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979
PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979
PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979
PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979
PACTS – Parteneriat pentru Acces la Cariera Ta de Succes, cod SMIS 324979

Proiectul se adresează unui număr de 351 elevi/studenți, respectiv 176 elevi/absolvenți și 175 de studenți, care vor beneficia de sprijin în vederea promovării examenului de bacalaureat și facilitarea tranziției în învățământul superior, respectiv sprijin pentru studenți pentru a promova anul și a rămâne înmatriculați la universitate.

Proiectul urmărește creșterea accesului și participării la învățământul terțiar pentru 351 de elevi/studenți din grupuri și medii defavorizate, printr-o serie de intervenții de informare, consiliere, mentorat, activități remediale, sprijin financiar, workshopuri de dezvoltare a abilităților etc.

Activitățile proiectului vizează reducerea abandonului școlar și facilitarea accesului la studii universitare și menținerea în facultate a persoanelor aflate în condiții defavorizate (statut socio-economic, proveniență din mediul urban/rural, nivelul de studiu al părinților etc), inclusiv a persoanelor cu dizabilități.

Obiectivul general al proiectului consta în creșterea accesului și a participării la învățământul terțiar pentru 176 de elevi/absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune, care nu au promovat examenul de bacalaureat, din Colegiul Tehnic Petru Mușat Suceava și pentru 175 de studenți de la Universitatea Ștefan cel Mare Suceava, din grupuri și medii defavorizate, prin intervenții de sprijin: informare, consiliere, mentorat, activități remediale, sprijin financiar și workshop-uri de dezvoltare a abilităților de studiu, încurajarea comunităților de susținere și accesibilizarea pentru studenți cu dizabilități, pentru a sprijini membrii GT în tranziția către învățământul superior și retenția studenților în învățământul superior până la finalizarea ciclului universitar.

OS1: Sprijin acordat pentru 176 de elevi/absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat in operațiune, care nu au promovat examenul de bacalaureat din Colegiul Tehnic Petru Musat, pe durata a trei ani școlari, prin organizarea de activități remediale, sesiuni de informare și consiliere vocațională și de dezvoltare personală, acordarea de subvenții și sprijin financiar pentru plata taxelor de cazare, încurajarea interacțiunii prin vizite în campusul universitar, astfel încât să fie redus abandonul școlar la nivel preuniversitar și să fie încurajată accederea la învățământul superior.
OS2: Sprijin acordat pentru 175 de studenți de la Universitatea Stefan cel Mare Suceava, pe durata a trei ani universitari, prin organizarea de programe remediale, ore de mentorat și consiliere, workshopuri de dezvoltare a abilităților de studiu și comunități de sprijin și învățare, acordarea de subvenții și sprijin financiar, cu scopul de a reduce abandonul universitar și de a spori rata de absolvire a studiilor universitare de nivel ISCED 5-6, dar și de a reduce disparitățile economice.
OS3: Promovarea accesului egal la educație de nivel ISCED 5-6 și creșterea nivelului de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități, prin dezvoltarea unor servicii de consiliere și îndrumare dedicate studenților cu dizabilități, a cursurilor digitale, prin dotarea cu echipamente și aplicații/tehnologii speciale și prin realizarea unei analize de nevoi și resurse specifice studenților cu dizabilități în cadrul proceselor educaționale desfășurate în cadrul IIS.
Grupul țintă al proiectului este format din 351 de persoane, dintre care:
  •  176 de elevi ISCED 3-4, din cadrul Colegiului Tehnic Petru Mușat din Suceava, înmatriculați în învățământul preuniversitar sau absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune, care nu au promovat examenul de bacalaureat;
  • 175 de studenți, din cadrul Universității Ștefan cel Mare Suceava, înmatriculați într-un program de nivel ISCED 5-6, care nu dețin deja o diploma de licență.

Beneficiile membrilor participanți la proiect:

1. Participarea la programe remediale, sesiuni de consiliere și mentorat, ca parte a unor planuri individualizate;
2. Acordare sprijin și subvenții;
3. Dotări specifice pentru studenții cu cerințe educaționale speciale;
4. Participarea activă la lecții și dezvoltarea abilităților într-un mod adaptat nevoilor individuale;
5. Integrarea persoanelor cu dizabilități în medii educaționale și sociale;
6. Vizite de schimb de experiență în campus universitar.

Sumar indicatori de realizare (program)

1. EECO06+07_Copii și tineri (număr persoane) – Regiune mai puțin dezvoltată – Țintă: 351,00 număr persoane.
2. 5SO05_Copii și tineri roma (număr persoane) – Regiune mai puțin dezvoltată – Țintă: 32,00 număr persoane.

Sumar indicatori de rezultat (program)

1. 5SR09.01_Participanți roma rămași în sistemul de educație sau care și-au îmbunătățit nivelul de educație (număr) – Regiune mai puțin dezvoltată – Țintă: 20,00 număr.
2. 5SR09_Participanți rămași în sistemul de educație sau care si-au îmbunătățit nivelul de educație (număr participanți) – Regiune mai puțin dezvoltată – Țintă: 331,00 număr participanți.

  • 351 de persoane (elevi/absolvenți și studenți) vor beneficia de sprijin în vederea promovării examenului de bacalaureat și facilitarea tranziției în învățământul superior, respectiv sprijin pentru a promova anul și a rămâne înmatriculați la universitate;
  • 1 analiză inițială la nivelul persoanelor din grupul țintă;
  • 1 set de echipamente care facilitează accesul fizic și digital al studenților în cadrul proceselor educaționale;
  • 1 set de servicii și tehnologii de suport;
  • 351 de elevi și studenți susținuți prin acordarea de subvenții;
  • 351 de elevi și de studenți participanți la activități remediale, sesiuni de mentorat, consiliere psihologică, academică și/sau vocațională;
  • 351 de planuri de sprijin individuale realizate;
  • Minim 500 de sesiuni individuale realizate;
  • Min. 60 de sesiuni de informare și orientare profesională realizate;
  • Min. 150 de sesiuni de consiliere vocațională și socio-emoțională realizate;
  • Min. 200 de sesiuni de mentorat realizate;
  • 3 rapoarte anuale privind desfășurarea sesiunilor de mentorat și rezultatele obținute;
  • 14 workshopuri desfășurate anual;
  • Min. 20 de sesiuni de sprijin desfășurate (consiliere psihologică, academică și/sau vocațională)
  • 1 raport anual privind monitorizarea studenților și progresele;
  • 1 studiu final elaborat – analiza de nevoi și resurse specifice studenților cu dizabilități în cadrul proceselor educaționale desfășurate în cadrul IIS (inclusiv admiterea)
  1. Acces egal la educație și formare de calitate și favorabile incluziunii, începând de la educația și îngrijirea timpurie, continuând cu educația și formarea generală și profesională până la învățământul terțiar, precum și educația și învățarea în rândul adulților, inclusiv prin facilitarea mobilității în scopul învățării pentru toți și a accesibilității pentru persoanele cu dizabilități.
  2. Sprijin pentru consiliere vocațională, socio-emoțională și mentorat, prin experții din proiect, care vor realiza planuri individualizate, vor monitoriza progresul și vor propune intervenții acolo unde este cazul.
  3. Realizarea unei analize inițiale la nivelul persoanelor din grupul țintă și ulterior a unui plan de măsuri propuse în funcție de rezultatele analizei inițiale.
  4. Sprijin pentru învățare prin materiale educaționale interactive prin utilizarea echipamentului achiziționat (Robot educațional) care oferă lecții interactive și activități educaționale utilizând jocuri, quiz-uri și demonstrații practice pentru a facilita învățarea.
  5. Promovarea activităților membrilor GT prin intermediul paginilor de social media ale proiectului.

Parteneriat:

carieră, parteneriat, elevi
elevi, practică, stagii, carieră, formare
universitate, carieră
Share